Saturday 1 March 2014

cerita sama diulang-ulang



mintak maaf kokping curi gambar ig.  bila nmpk gmbr nie rasa mcm blh relate sgt. hence the post. 

apa maksud cerita sama diulang-ulang. cerita dia begini, aku perasan ditiap kali aku keudarakan pendapat akan sesuatu pasti akan ada pihak yang menentang keras apa yang aku bicarakan. tak payah sentuhlah soal politik, soal agama, kadang-kadang soal bola pun nak dipersoalkan. alahai anda-anda semua, apa yang sy utarakan tue kan pendapat saya. seperti mana saya tak pernah mempersoalkan pegangan, prinsip mahu pun pendapat anda terhadap sesuatu perkara, susah sangatkah saya nak mintak hak saya untuk bersuara itu dihormati? kata freedom of speech kan, awk jugak yang memperjuangkan hak itu. so hormatilah kesaksamaan hak itu antara kita. seperti mana saya tak berapa gemar akan post2 awk tapi saya diamkan jer, tak boleh ke kalau tangan awk tue tak gatal tangan nk tekan butang komen tue jugak. di penghujungnya bila saya balas balik, awak yang terasa hati. habis tue salah saya jugak ke? so langkah bijak adalah sit back and relax while eating popcorn, dan biar awak terus-terusan misjudge saya. saya tak rugi apa2 pun. yang rugi awk tak pasal awk tak pernah amek peluang untuk betul2 kenal saya dan pegangan saya kan. saya terus bahagia dgn hidup saya, dan awk terus menerus misunderstood and misjudge saya. saya tak rugi, saya tak pening pun pikir apa pendapat awk tentang saya. bak kata fynn jamal, dalam hidup ini kalau kita asyik nak bagi penjelasan ditiap kali org salah faham dgn kita, nak makan pun tak sempat. so baik saya pilih makan kan, saya kenyang dan bahagia. 


signing out with love, 

lalaqla

No comments:

Post a Comment